کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی
فرهنگی هنری، دینی، اعتقادی، قرآنی

خلق مفاهیم قرآنی و روایی در قالب اثر هنری

چیستی و چرایی فهم قرآن

 

 الرحمن* علم القرآن * خلق الانسان * علّمه البیان

 قرآن کریم از صدر اسلام تاکنون، ‌محور تمامی علوم و معارف اسلامی بوده است. در طول تاریخ اسلام، هر نوع تعلیم و تربیت از قرآن آغاز شده و در کنار آن ادامه یافته است و خداوند خود اولین معلم قرآن است.

آموزش قرآن در طول تاریخ، در کشور ما و سایر سرزمین‌های اسلامی از فراز و نشیب‌های بسیاری برخوردار بوده است. در دوره معاصر به دلایل مختلفی، آن آموزش از جامعیت، بالندگی و طراوتی که در گذشته داشته، فاصله گرفته و به تعلیم مهارت‌های خاصی محدود شده است. اما خوشبختانه در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه پس از آن، انتظارات از آموزش قرآن به تدریج به جایگاه واقعی و شایستة آن نزدیک‌تر شده است.

 


موضوعات مرتبط: مفاهیم قرآن
برچسب‌ها: قرآن شناسی
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 دی 1402 ] [ 6:0 قبل از ظهر ] [ مهدی احمدی واکبر احمدی ] [ ]

قرآن

تلاوت قرآن
الف)اهمیت تلاوت قرآن
قرآن می‏فرماید:«انّ الّذین یتلون کتاب اللّه و اقاموا الصّلاة و انفقوا ممّا رزقناهم سرّا و علانیة یرجون تجارة لن تبور» (26) :کسانی که آیات الهی را تلاوت می‏کنند و نماز برپا می‏دارند و از آنچه به آنان روزی داده‏ایم پنهان و آشکار انفاق می‏کنند، تجارتی(پر سود و)بی‏زیان و خالی از کساد را امید دارند.
و نیز می‏فرماید:«فاقرئوا ما تیسّر من القرآن علم ان سیکون منکم مرضی و آخرون یضربون فی الارض بیتغون من فضل اللّه و آخرون یقاتلون فی سبیل اللّه فاقرئوا ما تیسّر منه» (27) :اکنون آنچه برای شما میسر است، قرآن بخوانید.او می‏داند به زودی گروهی از شما بیمار می‏شوند و گروهی دیگر برای به دست آوردن فضل الهی(و کسب روزی)به سفر می‏روند.و گروهی دیگر در راه خدا جهاد می‏کنند(و از تلاوت قرآن باز می‏مانند).پس به اندازه‏ای که برای شما ممکن است، از آن تلاوت کنید.


موضوعات مرتبط: مفاهیم قرآن
برچسب‌ها: قرآن شناسی
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 دی 1402 ] [ 6:0 قبل از ظهر ] [ مهدی احمدی واکبر احمدی ] [ ]

مهارت آموزش «مفاهیم قرآنی»

قرآن
«قرآن»در اصل به معنی خواندن است و نیز«علم»است برای کتاب شریفی که آیات آن از جانب خداوند بر پیامبر(صلی الله علیه و آله)نازل شده، و به اعتبار آن که خواندنی است.زیرا قرآن کتابی است که باید آن را خواند و در آیات و معانی آن تدبر کرد.بعضی قرآن را در اصل به معنی جمع گرفته‏اند، زیرا اصل«قرء»به معنی جمع است.در این صورت می‏توان گفت، قرآن یعنی جامع حقایق و سخنان خداوند.ولی معنای اول را بهتر دانسته‏اند. (1)


موضوعات مرتبط: مفاهیم قرآن
برچسب‌ها: قرآن شناسی
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 دی 1402 ] [ 6:0 قبل از ظهر ] [ مهدی احمدی واکبر احمدی ] [ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدیداین وبلاگ در راستای انتشار فعالیتهای فرهنگی ،هنری ،قرآنی ، اعتقادی، دینی ومذهبی ، تربیتی کانون فرهنگی وهنری امام حسن مجتبی شهر سلامی ایجاد وراه اندازی شده است
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک های مفید
موضوعات وب
لینک های مفید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 125
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 125
بازدید ماه : 125
بازدید کل : 152781
تعداد مطالب : 2262
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1